piątek, 27 października 2017

TUTORIAL Kosz na wino w kształcie gorsetu

Hej,
jak obiecałam - publikuję krótki kurs jak zrobić kosz na wino z wikliny papierowej.


Zaczełam od narysowania kształtu podstawy.
W przypadku kosza na 1 butelkę najlepiej odrysować dwie butelki (kosz zwęrza się go góry)
W przypadku koszyka na 2 butelki formę najlepiej odrysować od dwóch butelek np. z wodą ( są większe i w trakcie wyplatania można je później zamienić na butelki wina)



Wycinamy i układamy rurki z gazet średnio co 1.5 - 2 cm.



Pamiętajcie by czymś przyłożyć dno. Mamy pewność, że wszystko będzie dobrze sklejone. Ja zawsze zostawiam takie "słoneczka" na noc by wszystko dobrze zaschło:)



Jak już klej wyschnie - zaczynamy wyplatanie koszyka:)
Na początku wyplatamy jak każdy koszyk.




Po około 1/4 wysokości butelki zaczynamy zwężać nasz koszyk.
to jest moment, kiedy należy "zamienić wkład" ;)
W koszyku pojedyńczym zostawiamy już tylko jedną butekę.
W koszyku podwójnym butelki z wodą zamieniamy na dwie butelki wina (Są węższe)
I wyplatamy dalej...

I tu zapomniałam zdobić foto....
gdy osiągniemy ok. 1/3 wysokości butelki dzielimy osnowy na pół. Plecy zakańczamy kal każdy zwykły koszyk.
Przód dzielimy na pół i zaczynamy wyplatać górę:)
Pamiętajmy by boczne osnowy były cały czas w jednym miejscu - będziemy ich potrzebować do zrobienia uchwytu.
Środkowe osnowy układamy pod skosem i zaplatamy miseczki pamiętając by oba trójkąty rozchodziły się dość jednakowo.

Po skończeniu wyplatania dekoltu zaczynamy robić uchwyt. Nasze osnowy z każdej strony znów dzielimy po pół i oplatamy naprzemian aż osiągniemy chcianą wysokość.
oba końce skleiłam, odczekałam chwilę i wszystko zasłoniłam osnowami wyplatając jodełkę.




A oto gotowy koszyk:)
Nie martwcie się jak coś będzie krzywo ;)
Koszyk będzie jeszcze malowany, co zakryje niektóre defekty ;)
Pamiętajcie również, że gotowy koszyk będzie jeszcze przyozdobiony wstążkami lub koronkami (kreatywność nie ma końca)



Po malowaniu i ozdobieniu koszyk nabiera uroku.


Hmm... nakręciłam też przy okazji filmik poklatkowy. Może jakość nie jest najlepsza ale może akurat komuś się przyda :)



POWODZENIA I MIŁEJ ZABAWY !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz